پیام مشترک نماینده ولی‌ فقیه و استاندار لرستان به‌مناسبت سالروز تأسیس سپاه 
کد خبر: 4211548
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

پیام مشترک نماینده ولی‌ فقیه و استاندار لرستان به‌مناسبت سالروز تأسیس سپاه 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و فرهاد زیویار، استاندار لرستان به‌مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران پیام‌های جداگانه‌ای صادر کردند.

پیام نماینده ولی‌فقیه و استاندار لرستان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، به‌مناسبت دوم اردیبهشت‌ ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن پیام نماینده ولی‌فقیه در لرستان بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ با بصیرت و آینده‌نگری حضرت امام راحل عظیم‌الشأن، با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روند تکاملی انقلاب و آینده نظام و کشور، با اتکال به عنایات ذات اقدس الهی، تضمین گردید.

پیروزی انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های عظیم آن در مهندسی افکار عمومی جهانیان و آگاهی‌بخشی به جامعه بشری و ایجاد گفتمان استکبارستیزی و نفوذ به جغرافیای سلطه و استکبار‌، ضرورت تشکیل سپاه، برای پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن را مضاعف نمود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از اولین و اساسی‌ترین نهادهای مبارک انقلابی با در هم آمیختن ولایت‌مداری، معنویت، دانش، آمادگی رزمی، تخصص، حفظ روحیه انقلابی توانسته قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری فتح کند و جایگاه بلند و رفیعی را در جهان به دست آورد.

رشادت‌های بی‌شمار جان بر کفان این نهاد انقلابی در کنار دیگر نیروهای مسلح و بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس، کسب تجارب و نوآوری، مقابله با ناتوی فرهنگی و جنگ نرم، حضور فعالانه در عرصه‌های جهادی، عمران، صنعت و آبادانی، محرومیت‌زدایی، ایجاد امنیت و آسایش میهن عزیز اسلامی و نیز حفظ امنیت و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و اخیراً پیروزی در عملیات وعده صادق و دیگر عرصه‌ها بر کسی پوشیده نیست.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای والامقام این نهاد مقدس، این روز را به همه سبزپوشان پرافتخار و حماسه‌ساز سپاه پاسداران در کشور و استان لرستان، به‌ویژه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و جانبازان و ایثارگران و مجموعه فرماندهان، افسران و نیروهای کادر و سربازان و خانواده‌های آنان تبریک و تهنیت می‌گویم، امید است در سایه توجهات حضرت صاحب‌‌الزمان(عج) و عمل به منویات نایب بر حقش رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای(مدظله العالی) این نیروی مکتبی و مردمی بیش از پیش در راستای تحقق رسالت‌های خویش موفق باشد.»

پیام تبریک استاندار لرستان 

فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز به‌مناسبت فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تبریکی به شرح زیر صادر کرد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم 

وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ (آیه ۶۰ سوره انفال)

دوم اردیبهشت‌ ماه، سالروز تشکیل شجره طیبه‌ای است که نشان‌دهنده نگاه دوراندیش و حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در تأسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران به عنوان یکی از نهادهای باصلابت مردمی و انقلابی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی و معنویتی كه از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای آن امام عزیز پیوسته می‌جوشید و بیش از همه، جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسیج را سیراب می‌كرد، توانست در اولین گام اساسی خود نقش تعیین كننده‌ای در دفع تجاوزات ایادی استكبار به کشور عزیزمان ایران اسلامی ایفا كند.

پاسداران جان برکف، در طول همه سال‌های بعد از دفاع مقدس نیز به‌عنوان حافظان امنیت و آسایش، تمام تهدیدها را به جان خریدند و فتنه‌ها و توطئه‌های داخلی و خارجی را نقش بر آب ساخته‌اند و به بهای جان خود، نظام مقدس اسلامی را در کنار سایر نیروهای مسلح کشور از گزند آسیب‌ها، در امان نگه داشتند.

کارنامه پرثمر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های دفاعی و مقاومت، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عمران، آبادانی و محرومیت‌زدایی، نشان‌دهنده جد و جهد این نیروی مردمی در راستای تحقق رسالت‌ بزرگی است که از بدو تأسیس بر عهده گرفته و با گذشت این سال‌ها، همچنان بر اجرای دقیق آن‌ تحت زعامت امامین انقلاب اهتمام دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه‌ گذشته همواره به‌عنوان بازوی توانمند ولایت فقیه، در راستای اقتدار، امنيت و توسعه کشور خوش درخشیده است.

وعده صادق و اقدام عزتمندانه و مقتدرانه غیورمردان سپاه در حمله‌ موشکی اخیر به اهداف نظامی رژیم غاصب صهیونیستی، بار دیگر باعث غرور و شعف ملت شریف ایران و مسلمانان جهان شد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ امام راحل(ره)، شهدای گرانقدر و خاصأ شهیدان پاسدار و سید شهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فرماندهی محترم سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و پاسداران شریف و مخلص استان تبریک عرض نموده و امیدوارم با اتکال به خداوند متعال در راستای تحقق رسالت خویش تا آزادسازی قدس شریف، تحت فرماندهی حکیمانه‌ رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) همواره پیروز و سربلند باشید.

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات‌ اسلامی استان لرستان

همچنین به‌مناسبت فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات‌ اسلامی لرستان بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مصداق عینی یک نهاد مردمی و اخلاق محور است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مردمی‌ترین‌ نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) تأسیس و تاکنون افتخارات بی‌شماری را در سابقه درخشان خود ثبت نموده است.

امروز تبدیل شدن سپاه پاسدارن به‌عنوان یک نیروی تعیین کننده در معادلات منطقه‌ای و حتی جهانی، با قدرت بازدارندگی بالا و توان غیرقابل انکار در برابر بزرگ‌ترین قدرت‌های نظامی جهان آن هم در کمتر از پنج دهه از حیات این شجره طیبه نشان دهنده روحیه جهادی و انگیزه الهی موجود در تمامی ارکان این نهاد است.

خدمت‌رسانی به مردم و مستضعفان به‌ویژه در بحران‌های مختلف نظیر سیل و زلزله، اجرای ابرپروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و صدها خدمت اثرگذار دیگر در کنار تلاش برای ایجاد امنیت و آرامش در کشور، سپاه پاسداران را به نقطه اتکا و اطمینان ملت بزرگ ایران اسلامی تبدیل نموده است.

شورای هماهنگی تبلیغات‌ اسلامی استان لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پاسدار به‌ویژه سردار رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی و تقدیر از دلاورمردان سپاه پاسداران در اجرای عملیات افتخارآفرین وعده صادق، این روز را به همه سبزپوشان حافظ امنیت در کشور تبریک گفته و مراتب سپاس خود را از خدمات بی‌نظیر آنان اعلام می‌دارد.

 

انتهای پیام
captcha